Klanten

Mond-tot-mond reclame voor je diensten van je klanten, beter kan het eigenlijk niet!

Klanten

In de korte tijd dat Korving Klikt bestaat heb ik al een aantal mooie opdrachtgevers gehad. Voor veel van hen werk ik op dit moment overigens nog steeds. Hopelijk wordt dit rijtje in de loop der jaren steeds langer! Vaak werk ik op ‘boardroom’ niveau bij mijn opdrachtgevers, omdat de opdrachten veelal strategisch van aard zijn.

Contactpersoon: Bas Rasker (Oprichter / Commercieel Directeur)
Opdracht: Onderzoek m.b.t. oprichting joint venture
Website: Zoover

PostNL

Contactpersoon: Robert van Glabbeek (New Business Manager)
Opdracht: Advies inzake e-commerce project / Business development
Website: PostNL

 

Koninklijke Wegener

Contactpersoon: Saskia van Spierenburg (Manager E-commerce a.i.)
Opdracht: Advies new business / business development
Website: Wegener

 

Contactpersoon: Michael Fros (Oprichter / Directeur)
Opdracht: Rapport prijs- en productvergelijkingsmarkt in Nederland
Opdracht: IMNetworks Magazine (schrijver van artikelen, project leiding en eindverantwoordelijk)
Website: IMNetworks



Kieskeurig.nl - voor en door consumenten

Contactpersoon: Sander ten Dam (Performance Based Director)
Opdracht: Strategisch advies werkzaamheden
Website: Kieskeurig.nl


Contactpersoon: Rob Koghee (Algemeen Directeur)
Opdracht: Strategisch advies en design t.b.v. een niche-vergelijker voor Zoom.nl
Website: IDG



Contactpersoon: Niels Willems (Oprichter / Directeur) en Eelko Wester (Oprichter / Editor in Chief)
Opdracht: Strategisch advies werkzaamheden
Website: BesteProduct.nl

 

Contactpersoon: Adriaan van Wijck (Oprichter / Directeur)
Opdracht: SEO Quick Scan (advies hoe de vindbaarheid te vergroten/verbeteren)
Website: Strokeplay.nl

 

Contactpersoon: Stefan Denissen (Oprichter / Directeur)
Opdracht: Strategie en SEO Quick Scan (advies hoe de vindbaarheid te vergroten/verbeteren)
Website: Prijskiezer.nl

 

Contactpersoon: Erwin Boogert
Opdracht: Columnist
Website: Emerce



Voorbeelden van mijn werk bij mijn vorige werkgever…

Hieronder vind je enkele voorbeelden van oplossingen die ik, met de hulp van mijn collega’s, in het verleden heb gerealiseerd. De oplossing werd vaak door mij geopperd, de noeste arbeid om dit ook daadwerkelijk te realiseren is bijna altijd een team inspanning (van collega’s en leverancier). Hopelijk geeft dit een beter beeld van wat je van mij mag verwachten.

Aankoopgarantie (Vergelijk.nl / Compare Group)
Uit onderzoek bleek dat consumenten nog steeds problemen hebben met het doen van betalingen op het Internet. Vaak zijn ze bang dat de producten niet geleverd worden of dat ze hun geld kwijt zijn aan een onbetrouwbare webshop. Dit wilde wij als Vergelijk.nl graag oplossen, want een hogere conversie bij onze webwinkels zou ons ook weer helpen.
Als oplossing werd de aankoopgarantie bedacht, eigenlijk een verzekering voor consumenten. Vergelijk.nl stelt zich voor een bedrag van euro 750,- garant. Als een webshop niet levert dan zouden wij dit voor de consument oplossen en als een webwinkel failliet zou gaan dan zouden wij de klant terugbetalen (het garantie bedrag). Wel moest je je als consument aanmelden als lid van Mijn Vergelijk. Hierdoor zouden wij kunnen nagaan of je daadwerkelijk een bestelling had gedaan bij een webshop via Vergelijk.nl.

Door de aankoopgarantie kwam Vergelijk.nl positief in het nieuws (zie sectie ‘in het nieuws‘), kregen we meer leden, waren webshops met de aankoopgarantie meer tevreden door een hogere ROI en kregen we meer terugkerende bezoekers.

Flexibele CPC tarieven (Vergelijk.nl / Compare Group)
Het grote probleem van een breed geörienteerde prijs- en productvergelijker is het verkrijgen van een goede verdeling van het aantal webshops. In sommige categorieën is het geen probleem om webshops te vinden (zoals consumenten electronica) maar in andere weer wel. Daarnaast zijn sommige producten erg seizoensafhankelijk (bijv. fietsen of digitale camera’s) en in die periodes willen webshops graag adverteren, maar daarna niet meer (of tegen een lager tarief). Daarbovenop moet er ook een manier zijn om kwalitatief goede winkels (qua consumenten service, betalingsgedrag, datafeed aanlevering) beloond kunnen worden.
Dit alles hebben we meegenomen bij het bedenken van een nieuw model voor Vergelijk.nl. De CPC tarieven worden nu niet meer bepaald door Vergelijk.nl zelf, maar door verschillende variabelen (zoals kwaliteitsscore van de winkel, seizoen, populariteit van de categorie en nog wat meer). Hierdoor kunnen de category managers meer gaan optreden als adviseur richting de webwinkels. En doordat tarieven ook kunnen dalen, zorg je ervoor dat seizoensafhankelijke winkels op Vergelijk.nl blijven staan. En dat helpt de consument weer omdat ze het aanbod van deze winkels kunnen blijven vergelijken.

Door het flexibele CPC model zijn de category managers daadwerkelijk meer gaan adviseren (minder noodzaak om het steeds over de CPC’s te hebben), de winkels zijn meer gaan letten op hun kwaliteit en een goede aanlevering van de data. Dit heeft voor Vergelijk.nl geleid tot minder werk en een grotere flexibiliteit om prijzen aan te passen. Hierdoor zijn ze veel sneller in staat om in te spelen op marktontwikkelingen. Zie de sectie ‘in het nieuws‘ voor nieuwsartikelen over dit model.

Automatiseren van de facturatie (Vergelijk.nl / Compare Group)
Toen ik als commercieel directeur begon bij Vergelijk.nl was het eerste dat me opviel de moeizame facturatie. Daar waren we soms een week mee bezig (statistieken koppelen met winkels, handmatig controleren, inlezen in facturatie systeem en last but not least crediteren als het mis was gegaan). Daarbij moesten we ook nog eens meerdere landen factureren. Na wat onderzoek bleek dat ons facturatie en boekhoudpakket prima was. Wat we mistte was een ‘flexibele’ schil bovenop dit systeem waar we allerlei informatie in zouden kunnen aangeven (actief/niet actief, actief in welk land, in welke categorie, voor welk CPC bedrag, etc.).Toevallig liep ik tegen zo’n oplossing aan bij een prospect. Na een half jaar hadden we ons gehele facturatie systeem geautomatiseerd en was de facturatie teruggebracht tot een enkele druk op de knop.

Resultaat was dit we niet meer afhankelijk waren van medewerkers die dit lastige proces helemaal in hun hoofd hadden zitten, we hoefden minder tot geen creditfacturen meer te versturen (enkel als iemand iets verkeerd had ingevoerd of iets was vergeten te wijzigen), we konden alle labels factureren en we ‘verloren’ geen kliks meer (wat in het verleden nog wel eens gebeurde). En, we bespaarden flink op arbeidstijd. Tot op de dag van vandaag wordt dit systeem nog steeds gebruikt en heeft het alle dynamiek en aanpassingen overleefd.

Comments are closed.

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